www.CoLoBoT.fora.pl
Forum poświęcone CoLoBoT'owi
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.CoLoBoT.fora.pl Strona Główna
->
Programy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum
----------------
Zasady Forum i Administracja
CoLoBoT
----------------
Sztuka programowania
Programy
Solucja Gry
Poradnik
Między Nami
----------------
Ogólnie o grze
Wszystko i nic
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
szynutix
Wysłany: Śro 22:44, 09 Gru 2009
Temat postu: jestem leprzy szynuziiixie3344
{
object ruda;
ruda = radar(TytaniumOre);
goto(ruda.psition);
grab ();
object huta;
huta = radar(nie pamiętam jak była huta);
goto(huta.position);
drop ();
move (-2);
}
Napisałem ten program żeby udowodnic koedze ze jestem od niego leprzy w programowaniu bo on posługu się jeszcze move i turn
.
Colobot
Wysłany: Śro 16:01, 13 Maj 2009
Temat postu:
planuje taka aktualizacje ale czas na pisanie i betatesty bende miał dopiero na wakacje
lith
Wysłany: Nie 19:30, 19 Kwi 2009
Temat postu:
Jeżeli ktoś to będzie czytał:
takie coś to w sumie żaden problem zrobic z goto
Lepszą opcja jest napisanie programu z wykorzystaniem funkcji motor, wtedy pojazdy będą poruszały sie płynniej.
Można też wtedy wstawić kawałęk programu, żeby roboty sie omijały itd. bo w przeciwieństiwe do funkcji goto robot może cały czas skanować otoczenie i sprawdzać czy jakiś robot do niego nie podjeżdża i jak cos to wykonać coś w stylu [jeżeli wykryjesz jakiegoś (ewentualnie konkretnego) robota 3m przed sobą, skręć 45 stopni w prawo ustaw motor na (1,1), czekaj 2s] Dzięki temu sie nie będą zderzały. Oczywiście ja polecałbym zastąpienie skręcenia 45 st. też motorem, wtedy łądnie płynnie by sie mijały.
Można tez wszystkie flagi zastąpić jednym kolorem, i pobawic sie troche atrybutami od radaru. Wtedy można puszczac pojeździki w 2 strony i oszdzędnośc na flagach.
Colobot
Wysłany: Pon 16:24, 12 Maj 2008
Temat postu: powrot do domu
ci ktozy ozyli programu w wiencej niz 3 robotach na raz zrozomieli, ze
roboty na siebie wpadaja i wzajemnie blokoja sobie flagi (robot podchodzi do flagi i wykonoje zwrot to zajmoje 3 sekondy a nastempny joz by chcial tam stanonc, co powstaja blendy i wszystko sie zatrzymoje) tu pojawia sie problem na srodku naszje "flago-autostrady" stoi kilka robotow ktore trzeba rencznie sprowadzic do niebieskiej flagi, koszmar !
z dowolnego miejsca na "flago-autostradzie" do niebieskiej flagi:
dlatego taz napisalem program ktory prowadzi robota do niebieskiej flagi
program podam za kilka linijek ale chcialem cos dodac w tym samym dziale "programy" mozna znalezc objetnice programu pro-grabber, ktory ma sie ukazac dopiero pod koniec miesionca. Program ktory tu podaje porownoje odlegosc do kazdej z 4 flag i w zwionzku z wynikiem porownania podejmoje dzialanie, a pisalem go w max 20 minot jak dlogi w taki razie jest pro-grabber skoro ma byc pisany 20 dni ??
a oto i moj dodatek "powrot do domu"
extern void object::dom()
{
object item;
float niebieska, zielona, zulta, czerwona;
item=radar(BlueFlag);
niebieska=(distance(position, item.position));
item=radar(YellowFlag);
zulta=(distance(position, item.position));
item=radar(RedFlag);
czerwona=(distance(position, item.position));
item=radar(GreenFlag);
zielona=(distance(position, item.position));
if (niebieska<zielona)
{if(niebieska<zulta)
{item=radar(BlueFlag);
goto(item.position);
}
if(niebieska>zulta)
{
item=radar(YellowFlag);
goto(item.position);
item=radar(BlueFlag);
goto(item.position);
}
}
if(niebieska>zielona)
{
if(czerwona<zielona)
{
item=radar(RedFlag);
goto(item.position);
item=radar(YellowFlag);
goto(item.position);
}
if(zielona<czerwona)
{
item=radar(GreenFlag);
goto(item.position);
item=radar(RedFlag);
goto(item.position);
item=radar(YellowFlag);
goto(item.position);
item=radar(BlueFlag);
goto(item.position);
}
}
}
Colobot
Wysłany: Nie 10:54, 11 Maj 2008
Temat postu: poprawka
aha i jeszcze jedno gdy grabber zostawi przedmiot niedaleko fioletowej flagi wraca ta sama droga dlatego nie polecam uruchamiac tego programu u wiencej niz 2 robotow bo benda nie siebie wpadac, do tego radze uzyc ogniwa nuklearnego, bo program nie jest dostosowanu do ladowania ogniw elektrycznych. pierwotnie stwozylem go do transportu w swobodnym trybie na krystalii, tam na srodku jest cos w rodzaju gury na srodku jeziora, na dlozsze dystanse to jeziorko zawsze stoi na drodze, dlatego robot nie idzie od niebieskiej do fioletowej flagi od razu ale jeszcze zachacza o czerwona, zolta i zielona
Colobot
Wysłany: Nie 10:40, 11 Maj 2008
Temat postu: Elite transporter !
extern void object::trans_X()
{
object item ;
while (true)
{
item = radar(BlueFlag);
goto (item.position);
item = radar(NuclearCell);
goto (item.position);
grab();
item = radar(YellowFlag);
goto(item.position);
item = radar(RedFlag);
goto(item.position);
item = radar(GreenFlag);
goto(item.position);
item = radar(VioletFlag);
goto (item.position);
goto (space(position));
drop();
item = radar (GreenFlag);
goto (item.position);
item = radar(RedFlag);
goto(item.position);
item = radar(YellowFlag);
goto(item.position);
}
}
jet to program do transportu objektow objekt jest odbierany w okolicach niebieskiej flagi potem grabber idzie do zultej nastempnie czerwonej ,zielonej , i w okolicach fioletowej zostawia przedmiot ta wersja transportoje nuklearne ogniwa elektryczne ale wystarczy zmienic 1 slowo (NuclearCell) na inne (EnergyCell,Titanium,TitaniumOre,UraniumOre)
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin